"מבעד לעדשה" - סדנאות צילום, פוטותרפיה ומנהיגות לנוער

אחד הדברים המרכזיים שנמצאים עם רובנו 24/7 הוא הפלאפון שלנו. פעם הפלאפון שימש אותנו בעיקר לתקשורת- שיחות טלפון, סמסים וכמובן- שעון מעורר. היום יש לו הרבה מאוד שימושים והשיחות עצמן נדחקו הצדה. את רוב הטלפונים נבחר לפי המצלמה השווה שמובנית בהם- אותה מצלמה שתעזור לנו לתעד רגעים משמעותיים, מצחיקים ואפילו עצובים- כי תמונה אחת שווה אלף מילים והשפה שלנו הולכת ומצטמצמת. ככה לפחות נראה כלפי חוץ.

ילדים ונוער אוהבים לתעד את עצמם בכל רגע נתון ולהעלות לשלל אפליקציות את כל מה שעולה בליבם- הם מספרים בטיקטוק על זוגיות חדשה או על הגירושים של ההורים ומעלים לאינסטוש תמונות של צלקות גוף כדי לקבל תמיכה ואהבה מצד אחד וגם תמונות של ארוחת שישי משפחתית או שטויות מצחיקות שהכלב עושה מהצד השני. בכל מקרה- המצלמה תמיד שם והם משתמשים בה כדי להביע את עצמם בהמון דרכים.

במהלך המפגשים המשתתפים יקבלו כלים מקצועיים לצילום בטלפון לצד שיח קבוצתי על נושאים שונים שעולים בחייהם ביומיום. כל אלה לצד משימות צילום שונות ומגוונות- חלק תוך כדי המפגשים וחלק בזמן הפנוי בין מפגש למפגש.

בתכנית המעורבות החברתית המשתתפים גם יתכננו פרוייקטים חברתיים מגוונים שאותם הם יקיימו במהלך שנת הפעילות. 


הערך המוסף בתכנית "מבעד לעדשה":

פיתוח היצירתיות והדמיון.

חיזוק תחושת הייחודיות דרך יצירה אישית.

יצירת מרחב לשיחה על נושאים המעסיקים את בני הנוער.

קבלת כלים מקצועיים ויצירתיים לצילום בעזרת הטלפון הנייד.

את הסדנאות ניתן לקיים במגוון נושאים הרלוונטיים למשתתפי הקבוצה- דימוי גוף, ביטחון עצמי וכו.

אופציות לפרויקטים חברתיים- צילום כלבים בעמותות לעידוד אימוץ, יצירת תערוכה בנושא שמעסיק אותם ורוצים לעורר את המודעות אליו, תיעוד פעילויות במסגרות חינוכיות שונות ונתינת התמונה במתנה למשתתפים, תיעוד ימי הולדת לילדים מעוטי יכולת ועוד.