איך לבחור מכונת תפירה?

בתקופת הקורונה זמן האיכות שלנו עם הבית הלך וגדל. השהות הממושכת בבית יכולה לחרפן מצד אחד אבל יכולה גם להיות מתנה להרבה אנשים שלא מקדישים לעצמם מספיק זמן מצד שני.
בתקופה הזו יותר ויותר אנשים מבקשים ממני טיפים לגבי קניית מכונה ושואלים אותי מה מומלץ, מה כדאי ולמה לשים לב.
אז אם גם אתם רוצים להתחיל תחביב חדש הנה כמה דגשים חשובים שיעשו לכם קצת סדר-

1. יש כל מיני חברות מוכרות של מכונות תפירה אבל חשוב לא פחות לדעת באיזה דגם מדובר. לאותה חברה בדיוק יכול להיות דגם אחד מדהים שכולם עפים עליו ודגם שהוא הכבשה השחורה. ההמלצה שלי- להיכנס לקבוצות תפירה ולכתוב בשורת החיפוש את מספר הדגם שראיתם, לבדוק מה אנשים כותבים עליו לטוב ולרע ובעיקר לשים לב לאיכות בטווח הארוך (ביקורת חיובית שנכתבה חודש אחרי הקנייה היא לא רלוונטית מבחינתי. השאלה היא איך המכונה עובדת גם שנה ושנתיים אחרי).

2. קונים מכונה לילדים? וותרו על המכונות הקטנות שחנויות צעצועים מציעות ב- 300 ש"ח. הן עובדות עם חוט אחד ולא שניים, לא ניתן לבצע בהן תפר רוורס (קריטי לנעילת התפר כך שהוא לא ייפרם) ובתכלס- בזבוז של כסף. עדיף להוסיף עוד קצת ולקנות מכונה אמיתית יד שנייה.

3. הרבה מכונות תפירה מגיעות עם 20-30 סוגי תפרים. זו דרך נהדרת עבור המוכרים לשווק לכם את המכונה אם אתם לא מבינים בתחום אבל בתכלס- אתם צריכים 3 תפרים בלבד- תפר ישר, תפר זיגזג ולולאת כפתור. השאר הם תפרי קישוט וזה בעיקר כדי להתלהב בפעם הראשונה ולא לעשות עם זה כלום אח"כ. זה מגניב אבל לא לפי זה בוחרים מכונה.

4. הדברים הקטנים- השחלה אוטומטית, האופציה לחיתוך החוט בצד המכונה, המיקומים שניתן להזיז אליהם את המחט ועוד- פינוקים קטנים שאני ממש אוהבת- שוב, לא חובה אבל יכול להיות משמעותי מאוד לחוויית התפירה והרי זו מטרה חשובה לא פחות.

5. תפירה אוטומטית- למכונות הדיגיטליות יש שדרוג מדליק. אני אישית מסתדרת מעולה בלעדיו אבל אני בחלט מכירה הרבה אנשים שהשדרוג הזה יכול להיות מעולה עבורם- תפירה אוטומטית- כן כן, ממש ככה, בלי ללחוץ על הדוושה, בלי לדאוג לקצב התפירה וכו'. מכוונים את המכונה למהירות התפירה המועדפת עליכם והיא עושה את העבודה, מה שנשאר לכם לעשות זה לכוון את הבד עם הידיים. הרגליים לא צריכות ללחוץ על הדוושה והן יכולות לנוח להן בשקט רגל על רגל.

6. לנסות בעצמכם!! האינטרנט מציע לנו מלא אופציות זולות אם נזמין את המוצרים שלנו בחו"ל, אבל יש דברים שפשוט צריך לנסות ולהרגיש בעצמנו- ממש כמו שיש אנשים שיעדיפו לנהוג על אוטו מסוג אחד ויש כאלה שיעדיפו אוטו מסוג אחר. זה לא הופך את אחד הרכבים לטוב יותר או פחות אלא פשוט נוח יותר לאנשים מסוימים. ככה ממש גם עם מכונת התפירה. האינטרנט זול יותר אבל בחנות אפשר להרגיש, להתנסות, לראות את החיבור שלכם עם המכונה. אחד היתרונות בזה שיש לי מכונות שונות הוא שכל תלמיד/ה מתחבר/ת למכונה אחרת, אז אל תוותרו על ההתנסות וצאו לחנות לבדוק בעצמכם. זה שווה הרבה יותר מכל המלצה שתראו באינטרנט.

אז אלה כמה נקודות כלליות, מקווה שעזרתי לכם וכמובן שאני זמינה לכל שאלה שתרצו! (ואם תרצו לתת לעצמכם כמה תרגילים להתנסות ראשונית עם מכונת התפירה החדשה- חטטו קצת בעמוד הסרטונים שלי בפייסבוק)
בהצלחה!